top of page
חיפוש

האקוטיזם


״הלוואי ותהיה לי ילדה חירשת״ ליהיא אמרה לנו אתמול, מתארת את התפילה שנשאה לפני כעשרים שנים כשהבחינה שבתה לא מגיבה לצלילים, ואת האימה שאחזה בה מכך שבתה היא ילדה עם אוטיזם.


כשהפניתי את המבט מפניה של ליהיא לפיד כדי להסתיר ממנה את הדמעות, ראיתי שכולם באולם בוכים. ליהיא ידעה ויודעת שאוטיזם זאת לא מתנה. עם זאת, בטח שטמונה כאן הזדמנות. ורוח האדם- יש בה כוחות עצומים לקום, להלחם, לחולל, להצמיח, ליצור מציאות חדשה.


כמתנדבת באוטיזם פרינדלי קלאב, אני מביאה איתי למעלה מעשרים שנות נסיון בייעוץ ארגוני ליותר מ50 ארגונים בישראל, ויודעת שהנה הגיע הזמן להחזיר לקהילה. הנה הגיעה הזדמנות להפוך ערכים של גיוון אנושי, אמפתיה והכללה ללב הפועם של הארגון.


יש לנו כיום שותפים שכבר נהנים מעובדים על הרצף האוטיסטי, ומקבלים לא פחות ממה שנותנים. מנהלות משאבי אנוש מספרות לנו על שינוי האווירה בארגון כולו: יותר סבלנות כלפי כולם, וגם ״יש תחושה שאנחנו באופן כללי הופכים להיות אנשים טובים יותר״. מנהלים מספרים לנו שהאנשים בארגון הופכים להיות יותר יצירתיים ככל שהמגוון האנושי גדל. אביטל ינובסקי מספרת על ראש צוות בחברת תוכנה שכבר היה עם רגל אחת בחוץ כשקיבל אליו לצוות בחור על הרצף האוטיסטי, ואז נמלך בדעתו. ״איך אעזוב אותו ואלך?״ הוא לחש לה. וכמה מקופל כאן: אחריות, ערבות הדדית ותחושת משמעות עמוקה שנשזרה לו אל תוך התפקיד ככה באמצע החיים.


רימון טובין האיש והאגדה, חולם בגדול ומוביל את המיזמים מתוך אמונה עמוקה בדרך. אני קוראת לו החלילן מהמלין. מוזמנים לבדוק אותי.


המיזם של #hackautism הוא האקתון בינלאומי בנושא פתרונות טכנולוגיים לאנשים על הרצף האוטיסטי. היזמים שלנו הם מקור

גאוותנו! לכבוד הוא לי להיות שופטת

בהאקתון הקרוב.

אתם, אנשים יצירתיים, אנשי פיתוח וחדשנות, יזמים ובעלות יוזמות, מוזמנים לקחת בו חלק ולהצטרף למסע מרתק לשינוי פני העולם.



11 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page